Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Δράσεις- Ενημέρωση-Διαγωνισμοί

-ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ενημερώνομαι-Συμμετέχω-Διαγωνίζομαι
Πρόγραμμα Ενημέρωσης και διαδραστικότητας για μαθητές.

Διακρίσεις Μαθητών

Κατηγορία Πολυμέσα: Αμαλία Ηλιοπούλου



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ-ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΙΣΑ
Παναγιώτης Ηλιόπουλος



Παναγιώτα Μαλλιαρού





ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:  ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Νίκη Μαλλιαρού


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΕΝΤΥΠΟ

Αφροδίτη Ρούτση




Πληροφορίες-Ενημέρωση

Επαφή με αγνώστους που μπορούν να μας εξαπατήσουν και κυρίως να βλάψουν τους ανήλικους.

Εξαπάτηση κατά την αγορά με χρήση καρτών μεσο διαδικτύου καθώς και "ψάρεμα" των προσωπικών μας στοιχείων.

Κίνδυνος από εξάπλωση ιών αν ανοίγουμε ηλεκτρονικά μηνύματα αγνώστων  ή καταβάζουμε προγράμματα από αμφιλεγόμενη πηγή.
ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΜΙΛΑΝΕ ΑΠΟ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ:
  • 39% των μαθητών συνομιλούν με άλλα παιδιά στο Διαδίκτυο
  • 9% των μαθητών δίνουν προσωπικές πληροφορίες στο Διαδίκτυο
  • 38% των μαθητών έχουν ακούσει για μαγνητοσκόπηση ξυλοδαρμού


ΒΙΝΤΕΟ
Παρακολουθήστε τα  βίντεο και θα αποκτήσετε μια πλήρη εικόνα για το διαδίκτυο   και τους κινδύνους του αλλά και την ιστορία του.



























ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ

9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ:  Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ-ΠΡΟΒΟΛΗ ΒΙΝΤΕΟ .
11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ-
13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ-ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ & ΚΙΝΔΥΝΟΙ
14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ-
15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ:ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΤΖΟΓΟΣ-

-ΕΜΗΜΕΡΩΣΗ -

ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ (ΤΥΠΟΥ FACEBOOK)
(πηγή: http://efimerida-st.blogspot.com/)

Πριν εγγραφούμε σε έναν ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης αναζητούμε τηνπολιτική απορρήτου και τους όρους χρήσης και βεβαιωνόμαστε ότικατανοούμε πλήρως με ποιον τρόπο θα χρησιμοποιούνται από τον ιστοχώρο τα προσωπικά μας δεδομένα.
2. Από τη στιγμή που θα δημιουργήσουμε λογαριασμό θα πρέπει νααλλάξουμε τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις στο μενού Απόρρητο/Privacy.
3. Περιορίζουμε την πρόσβαση στο λογαριασμό μας μειώνοντας τις πιθανότητες άντλησης πολλών έγκυρων προσωπικών δεδομένων και πληροφοριών από επιτήδειους, οι οποίοι τα χρησιμοποιούν για εξειδικευμένη επίθεση «phishing» μέσω των ιστοχώρων κοινωνικής δικτύωσης.
4. Δε δίνουμε σε κανέναν τον κωδικό πρόσβασης στο λογαριασμό μας. Κάποιος, γνωρίζοντας τον κωδικό μας, αποκτά πρόσβαση στο λογαριασμό μας και μπορεί να διαχειριστεί πλήρως τα δεδομένα που συνδέονται με αυτόν.
5. Δεν ανεβάζουμε φωτογραφίες όπου φαίνεται καθαρά η τοποθεσία στην οποία βρισκόμαστε, ειδικότερα αν πρόκειται για το σπίτι μας, το σχολείο, ή μέρη που συχνάζουμε. Έτσι θα προστατευθούμε καλύτερα από την πιθανότητα εντοπισμού μας στον φυσικό κόσμο.
6. Αν δεχθούμε ένα προσβλητικό ή ανεπιθύμητο μήνυμα, χρησιμοποιούμε την ενσωματωμένη μέθοδο καταγγελιών του ιστοχώρου κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούμε. Συνήθως την εντοπίζουμε ως «Αναφορά / Report».
7. Έχουμε πάντα υπόψη ότι οι πληροφορίες που δημοσιεύουμε στους ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης είναι δημόσια προσπελάσιμες, επομένως, καλό θα ήταν να μη δημοσιεύουμε στοιχεία και φωτογραφίες που θα μας έφερναν σε δύσκολη θέση. Ακόμα και αν απενεργοποιήσουμε/ακυρώσουμε το λογαριασμό μας, πολλές πληροφορίες δεν αφαιρούνται και ενδέχεται, επίσης, να τις συναντήσουμε και αλλού στο Διαδίκτυο.
8. Γνωρίζουμε ότι από τη στιγμή που προσθέτουμε στη λίστα των φίλων μας κάποιο άτομο (αποδοχή: friend request), αυτό αποκτά πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα που εμφανίζονται στη σελίδα μας, μεταξύ των οποίων οι φωτογραφίες και τα στοιχεία επικοινωνίας μας. Γι’ αυτό, σκεφτόμαστε πολύ προσεχτικά ποια άτομα θα προσθέσουμε στη λίστα αυτή.
9. Γνωρίζουμε ότι οι ιστοχώροι κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν πολλές εφαρμογές (παιχνίδια, κουίζ, κ.λπ.), τα οποία δεν υπόκεινται πάντα στην ίδια πολιτική απορρήτου και, επομένως, μπορούν να διαχειριστούν τα προσωπικά μας δεδομένα με διαφορετικό τρόπο.
10. Έχουμε πάντα υπόψη ότι στον ψηφιακό κόσμο είναι εύκολο να δημιουργήσει κανείς μια ψεύτικη ταυτότητα και να παραπλανήσει άλλους χρήστες. Επομένως, θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί με τους εικονικούς φίλους.


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ 
(Πηγή: Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο)
Μη δίνετε ποτέ προσωπικά σας στοιχεία και να μην αποκαλύπτετε λεπτομέρειες τις προσωπικής σας ζωής σε άλλους χρήστες στο Διαδίκτυο.

Μην γνωστοποιείτε σε άγνωστους μέσω τουΔ ιαδικτύου τα στοιχεία επικοινωνίας σας (e-mail, αριθμούς τηλεφώνων) και τη διεύθυνση της κατοικίας σας ή του σχολείου σας.

Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης (password) που χρησιμοποιείτε στις διάφορες υπηρεσίες του Διαδικτύου.

Μην επιχειρείτε συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου για την αγορά προϊόντων και μη δίνετε ποτέ στοιχεία που αφορούν πιστωτικές κάρτες που τυχόν γνωρίζετε.

Κατά την επίσκεψη σας στους διάφορους δικτυακούς τόπους μην συμπληρώνετε φόρμες με τα παραπάνω στοιχεία όταν σας ζητούνται.

Μην στέλνετε υλικό από τον δικό σας υπολογιστή (φωτογραφίες, μουσική)

Να έχετε υπόψη σας ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (Μουσική, Λογοτεχνία, Κινηματογράφος, Video κλπ) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη.

Το ίδιο παράνομη πράξη θεωρείται και η διακίνηση προγραμμάτων υπολογιστών (Software) εκτός αν ανήκουν στην κατηγορία του Ελεύθερου Λογισμικού. Σε κάθε περίπτωση διαβάστε ή συμβουλευτείτε τους μεγαλύτερους σε σχέση με τους όρους χρήσης και αν επιτρέπεται η ελεύθερη διακίνηση του.

Μην χρησιμοποιείτε άκριτα οποιοδήποτε πρόγραμμα βρίσκετε στο Διαδίκτυο. Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή ακόμα και αν εμφανίζονται ως παιχνίδια (ίσως περιέχουν προγράμματα Δούρειους Ίππους που μπορεί να βλάψουν τον υπολογιστή σας).

Μην ανοίγετε e-mail από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα (subject) ήχωρίς θέμα. Είναι πολύ πιθανό να περιέχουν ιούς.

Προσοχή στα επισυναπτόμενα αρχεία. Πολλά απ' αυτά είναι ιοί ή Δούρειοι Ίπποι και μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στον υπολογιστή σας.

Να συζητάτε με τους δασκάλους σας, τους γονείς σας και με πρόσωπα που έχετε εμπιστοσύνη για τις δραστηριότητές σας στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσετε οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο.

Να είστε επιφυλακτικοί να αποδεχτείτε ότι διαβάζετε στο Διαδίκτυο ή ότι σας λένε οι άλλοι χρήστες του, πριν το υποβάλετε στην κρίση σας.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου